Audyt SEO – charakterystyka i cele

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Proces pozycjonowania uchodzi za jedno z najbardziej skomplikowanych działań marketingowych w sieci i nie jest to sformułowanie niezgodne z prawdą.

W trakcie pozycjonowania specjaliści muszą przeprowadzić wiele kroków i etapów, które wymagają ogromnej i specjalistycznej wiedzy z zakresu samego pozycjonowania, jak i sposobu działania witryny czy modyfikacji kodu źródłowego. Niewielu samodzielnych przedsiębiorców jest w stanie przeprowadzić ten proces samodzielnie, a część z nich, między innymi z uwagi na ograniczenie kosztów, decyduje się mimo wszystko na działania we własnym zakresie. Efekt? Pogorszenie wyników, a często nawet wykluczenie strony z listingu. Podstawą do działania jest przeprowadzenie audytu SEO, dzięki któremu można dokładnie poznać sklep od strony technicznej i zaplanować dalsze działania.

Czym jest SEO?

Działania SEO polegają na dokładnej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych (Search Engine Optimization), aby w efekcie spełnić wszelkie wymagania algorytmu Google, który oblicza wysokość danej strony pod konkretną frazę kluczową. Zadanie to należy do bardzo skomplikowanych, jednak efekty zawsze wynagradzają wszelkie trudy związane z jego przeprowadzeniem.

Strona poddana pozycjonowaniu uzyskuje znacznie wyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Zazwyczaj świeża witryna ląduje na samym końcu SERP (Search Engine Results Page), przez co jej obecność nie generuje jakiegokolwiek ruchu. Internauci zazwyczaj odwiedzają pierwsze dwie-trzy stron wyników, rzadko zaglądają na kolejne. Pozycjonowanie Shoper polega na tym, aby dostać się swoją witryną na jak najwyższe pozycje.

Audyt SEO –pierwszy etap do kompletnej strategii

Pozycjonowanie SEO Booster zawsze rozpoczyna się od przeprowadzenia kompleksowego audytu. Celem tego działania jest dokładna analiza całej witryny pod kątem silnika wybranej wyszukiwarki, dlatego w trakcie oceny specjaliści będą mogli sprawdzić:

  • obecność fraz kluczowych i ich zgodność z realną zawartością danej podstrony,
  • szybkość działania strony i czas do jej pełnego załadowania,
  • obecność strony mobilnej oraz zgodność UI i UX z wymaganiami klientów,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • obecność i ewentualną pozycję strony w wynikach wyszukiwania,
  • konkurencyjne firmy działające w tej samej branży,
  • spójność i czystość kodu źródłowego,
  • i wiele, wiele innych.

Łącznie wszystkich etapów audytu SEO może być nawet kilkaset, a podstawową zaletą jego przeprowadzenia jest możliwość zaprojektowania spersonalizowanej, indywidualnej kampanii. Bez audytu strategie są zazwyczaj błędne, a ich efektywność z reguły pozostawia wiele do życzenia.

Jak przeprowadza się audyt SEO?

Audyt SEO zawsze przeprowadzają wyłącznie wyselekcjonowani specjaliści z danej agencji interaktywnej SEO, tacy jak pozycjonerzy, programiści i copywriterzy. Zespoły oceniają każdą witrynę zarówno ręcznie poprzez samodzielną analizę kodu źródłowego czy wtyczek, jak i wykorzystują w tym celu specjalistyczne narzędzia.

Zdj. główne: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Kasia 12.01.2022

    Jednym z lepszych działań które można podjąć dla swojego sklepu jest pozycjonowanie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/. Warto zadbać o dobrą współprace z agencją SEO która zajmie się tymi działaniami za nas, przeprowadzi audyt SEO na początku współpracy i zgodnie z obrana strategią będą ją skutecznie wprowadzali dla osiągnięcia lepszych wyników w wyszukiwaniach Google.

  • Paulina 15.02.2022

    Pierwsze działania jakie podejmuje agencja SEO w trakcie współpracy z nowym klientem jest przeprowadzenie audytu SEO który pozwoli nam na zebranie informacji odnośnie słabych i mocnych stron danego serwisu, a zarazem cennych wskazówek, których wdrożenie przyczyni się do poprawy widoczności w wyszukiwarce.