Pozycjonowanie to proces, który może przynieść wiele zysków każdej stronie internetowej. Jak prezentują się potencjalne korzyści?
Aby zwiększyć popularność bloga, sprzedaż w sklepie czy liczbę klientów danej firmy, konieczne jest odpowiednie wypromowanie przedsiębiorstwa. Obecnie oznacza to przede wszystkim zwiększenie widoczności jego strony w sieci. O pozycję strony w wynikach wyszukiwania można zadbać poprzez stosowanie technik SEO we własnym zakresie lub z pomocą odpowiedniej agencji. Dlaczego warto zainteresować się tą kwestią i jakie korzyści daje pozycjonowanie? Przedstawiamy nasze top 10.
Największa korzyść to jednocześnie właściwie główny cel pozycjonowania. Większość użytkowników patrzy tylko na kilka pierwszych wyników po wpisaniu danej frazy. Oznacza to, że strony znajdujące się na szczycie listy rezultatów mogą liczyć na znacznie większy ruch. To z kolei przekłada się m.in. na większe zyski z reklam (w przypadku blogów) lub pozyskanie nowych klientów (w przypadku firm).
Większa liczba potencjalnych klientów na stronie powinna prowadzić także do większych zysków ze sprzedaży. Istotne znaczenie ma tutaj współczynnik konwersji, który zależy nie tylko od widoczności strony, lecz także jej atrakcyjności dla użytkownika.
Kolejną korzyścią jest zwiększenie zasięgu strony. Dzięki temu możemy dotrzeć do czytelników lub klientów, którzy wcześniej nie wiedzieli o istnieniu naszej witryny. Jest to aspekt, który bardzo mocno wiąże się z poprzednimi dwoma punktami.
Rozpoznawalność marki ma ogromny wpływ na jej wizerunek. Warto zatem zadbać, by obecni i nowi klienci mieli szansę na pozytywny kontakt z naszą stroną. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się z większą renomą marki, a także większym zaufaniem wśród klientów.
Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych możemy w pewnym stopniu przypilnować, jakie grupy internautów będą trafiać na naszą stronę. Ma to znaczenie szczególnie w kontekście lokalnych firm. Jeżeli postawimy na przykład na pozycjonowanie na Wrocław, możemy liczyć na pozyskanie klientów właśnie z tego miasta.
Minęły już czasy, w których algorytmy Google promowały strony zasypane słowami kluczowymi. Teraz liczy się wartościowa zawartość – poprzez zgodność z zasadami SEO możemy także poprawić jakość treści na stronie, budując przy tym zaufanie użytkowników i renomę marki.
Choć może to brzmieć bardziej jak potencjalny problem niż korzyść, warto zwrócić uwagę na fakt, że algorytmy SEO ulegają ciągłym zmianom. Oznacza to, że musimy trzymać rękę na pulsie i uważnie obserwować nie tylko wyniki naszej strony, lecz także działania konkurencji. Dzięki temu możemy jednak zyskać doskonałą orientację w aktualnej sytuacji rynkowej, co z pewnością przyda się w prowadzeniu biznesu lub strony.
Odpowiednio przygotowana pod kątem SEO strona zawsze będzie radzić sobie lepiej niż słaba witryna, która inwestuje ogromne pieniądze w płatne reklamy. Choć systemy takie jak Google Ads mogą wesprzeć działania związane z pozycjonowaniem, SEO wciąż powinno pozostać głównym aspektem promowania strony ze względu na bardziej organiczny i długotrwały efekt.
Responsywność strony to jeden z kluczowych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Zgodność z SEO wymaga zatem zapewnienia odpowiedniego wsparcia dla smartfonów i tabletów. Ze względu na fakt, że aktualnie większość ruchu sieciowego pochodzi z urządzeń mobilnych, zwrócenie uwagi na tego typu sprzęty może znacznie poprawić doznania użytkowników z korzystania z danej strony.
Dotarcie do samego szczytu listy wyników wymaga „prześcignięcia” innych stron promujących się na podobne hasła. Dzięki skutecznemu zarządzaniu SEO masz szansę być cały czas o krok przed konkurencją.
Fot. pixabay.com