Reklama kontekstowa to forma promocji oparta o umieszczanie jej na podstawie zawartości strony. Kampanie programmatic natomiast to procesy zautomatyzowane np. ułatwiające zakupy. Czy możemy powiedzieć o nich coś więcej?
Co to jest reklama kontekstowa – to pytanie, które możemy usłyszeć stosunkowo często, więc odpowiadamy. Reklama kontekstowa, to technika reklamy internetowej, która zapewnia użytkownikom spersonalizowane reklamowanie oparte o doświadczenie na podstawie ich bieżącej aktywności w sieci.
Reklamy kontekstowe są wyświetlane w kontekście treści związanych z zapytaniem wyszukiwania, produktem lub usługą. Reklama, która pojawia się po prawej stronie ekranu, jest określona przez słowa kluczowe użyte w zapytaniu wyszukiwania, na przykład, jeśli wyszukujesz „tanie loty”, zobaczysz reklamę tanich linii lotniczych obok swojej strony wyników.
Skoro już wiesz co to jest reklama kontekstowa, w trzech krótkich punktach poniżej, dowiedz się, w jaki sposób przebiega proces jej aktywności.
Dobrze, co to jest reklama kontekstowa już wiadomo, toteż możemy poświęcić chwilę kolejnemu zagadnieniu – kampanie programmatic.
Kampanie programmatic zakładają wykorzystanie technologii do kupowania i sprzedawania zasobów reklamowych w sposób zautomatyzowany. Nazywa się je zautomatyzowanymi, ponieważ mogą być zaprogramowane do prowadzenia automatycznych aukcji, które optymalizują umieszczanie reklam, ich dostarczanie i raportowanie.
W skrócie programmatic jest procesem zakupu mediów cyfrowych (np. reklamy wyświetlanej) za pośrednictwem oprogramowania określającego pewien termin lub czasu rzeczywistego licytacji (RTB).
Zamiast umieszczać reklamę z kupującym bezpośrednio, umieszczasz ją poprzez giełdę, która dopasowuje Twoje kryteria (takie jak demografia odbiorców) do dostępnych zasobów od wydawców. Jeśli dopasowanie zostanie znalezione, giełda automatycznie umieszcza reklamę w imieniu reklamodawcy.
Obie opisywane formy promocji stały się bardziej popularne w ostatnich latach, ponieważ oferują wiele korzyści zarówno dla marketerów jak i konsumentów. Umożliwiają marketerom dotarcie do osób, które z większym prawdopodobieństwem będą zainteresowane ich produktami i usługami przy niższych kosztach.
Zdj. główne: Carlos Muza/unsplash.com