Czasy, w których aby zeskanować dokument, trzeba było korzystać z dużego nieporęcznego urządzenia, już dawno minęły. Teraz zrobicie to za pomocą swojego telefonu. Sprawdzamy, które aplikacje dostępne na Androida, najlepiej skanują dokumenty.
Na początek aplikacja, którą z całą pewnością macie zainstalowaną na swoim telefonie, jeżeli ma system Android. Wśród wielu funkcji Dysku Google znajdziemy również tą umożliwiającą skanowanie dokumentów. Nie jest ona zbyt rozbudowana, ale przynajmniej unikniemy instalowania dodatkowej aplikacji na swoim telefonie. By zeskanować dokument, wystarczy kliknąć przycisk “Dodaj” w głównym menu aplikacji.
Aplikacja od amerykańskiego koncernu Microsoft jest już zdecydowanie bardziej rozbudowana. Posiada ciekawe funkcje, takie jak tryb tablicy, za pomocą którego możemy szczegółowo wyciąć dokument. Dodatkowo pozbyć się możemy zabrudzeń lub cieni, które pojawiły się podczas robienia zdjęcia.
Zeskanowany dokument możemy łatwo przesłać do chmury OneDrive i do aplikacji Word, w której możemy skorzystać z systemu OCR, czyli przetwarzania dokumentu na edytowalny tekst. Aplikacja pozwala również w łatwy sposób skanować wizytówki i automatycznie zapisywać kontakty w naszym telefonie.
Kolejna aplikacja od dużej firmy technologicznej i chyba jedna z najpopularniejszych na rynku. Adobe Scan umożliwia w łatwy i prosty sposób skanowanie dokumentu oraz automatyczne wykrywanie tekstu, co pozwoli później go edytować. Zeskanowane dokumenty możemy zapisać w formacie PDF i udostępnić komu trzeba.
Podobnie jak w propozycji od Microsoftu, wykonane wcześniej zdjęcie możemy ulepszyć, by było bardziej czytelne. Aplikacja od Adobe pozwala również na łatwe skanowanie wizytówek.
iScanner to aplikacja stosunkowo prosta, ale całkiem funkcjonalna. Jej największą zaletą jest rozpoznawanie szerokiej gamy języków w tekstach, które skanujemy. Od holenderskiego po chiński. Aplikacja sama wykona zdjęcie w momencie, w którym uzna, że dokument jest w odpowiednim miejscu, a dodatkowo można z niej korzystać bez dostępu do sieci.
Genius Scan, to aplikacja, która wyjątkowo dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem tekstu. Pozwala także skanować faktury i rachunki, dzięki czemu w łatwy sposób możemy je katalogować. Genius Scan pozwala również na usuwanie tła za dokumentem, czymkolwiek by ono nie było, a gotowe pliki PDF można zaszyfrować za pomocą hasła lub odcisku palca.
Jak sama nazwa wskazuje, jest to bardzo prosta aplikacja, która w łatwy sposób umożliwia skanowanie dokumentów. Gdy wykonamy zdjęcie, automatycznie wybierze obszar, na którym znajduje się dokument, niezależnie od tego, w jakim jest formacie. Interfejs aplikacji jest prosty i przejrzysty, przez co nikt nie powinien mieć problemów z jego obsługą.
Która z tych aplikacji będzie dla was najlepsza? Wszystko zależy od tego, jak często z nich będziecie korzystać. Jeżeli skanujecie tylko raz na jakiś czas, wystarczy wam Dysk Google. Gdy dokumenty skanujecie całkiem często albo dostajecie sporo wizytówek, polecamy aplikację Microsoft Lens albo Adobe Scan.
Zdjęcie główne: cottonbro/pexels.com