Adobe Stock
Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Usługi zarządzane (z ang. Managed IT Services) polegają na outsourcingu usług oraz technologii IT, czyli zlecaniu ich na zewnątrz. W efekcie odpowiedzialność za realizację konkretnych procesów oraz dostarczanie usług bierze wyspecjalizowany podmiot zewnętrzny, którego działalność polega na obsłudze IT firm, np. Infopulse. W tym miejscu należy podkreślić, że przedsiębiorstwo może skorzystać z kompleksowych usług zarządzanych IT, czyli powierzyć zewnętrznemu podmiotowi wszystkie procesy, bądź zlecić na zewnątrz jedynie te, których przejęcie przez dostawcę usług zarządzanych przyniesie największe korzyści.
Korzystanie z usług zarządzanych IT przynosi firmie wiele korzyści, co wpływa na systematycznie rosnącą popularność takiego rozwiązania. Wśród najważniejszych wymienić należy:
Decydując się na korzystanie z usług zarządzanych IT należy wybrać odpowiedniego dostawcę. Istotne w tym przypadku będzie nie tylko jego doświadczenie, ale również kompetencje oraz szerokość oferty. Powinna być ona bowiem maksymalnie dopasowana do potrzeb firmy oraz elastyczna, co pozwoli przedsiębiorstwu się rozwijać i skalować biznes. Bardzo ważną kwestią jest również rodzaj technologii stosowanych przez dostawcę usług zarządzanych oraz podejście do bezpieczeństwa, np. stosowanie odpowiednich certyfikatów. Na jakość współpracy niewątpliwie wpływa również sposób działania dostawcy usług zarządzanych, ponieważ może one reagować na ewentualne nieprawidłowości bądź wdrażać rozwiązania, które pozwolą im zapobiegać. Optymalne w tym przypadku wydaje się to drugie rozwiązanie.
Podsumowując należy stwierdzić, że zarówno skalowalność jak i elastyczność to kluczowe zalety usług zarządzanych IT. W efekcie pozwalają one firmą nie tylko dostosować się do potrzeb rynku, ale również rozwijać swój biznes.