Skalowalność i elastyczność: jak zarządzane usługi IT pomagają firmom dostosować się do potrzeb rynku

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Skalowalność i elastyczność: jak zarządzane usługi IT pomagają firmom dostosować się do potrzeb rynku

Adobe Stock

Oprogramowanie

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Zarządzane usługi IT przynoszą firmom wiele różnych korzyści, co niewątpliwie wpływa na ich rosnącą popularność. Czym zatem są? Jakie są ich najważniejsze zalety? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Czym są zarządzane usługi IT?

Usługi zarządzane (z ang. Managed IT Services) polegają na outsourcingu usług oraz technologii IT, czyli zlecaniu ich na zewnątrz. W efekcie odpowiedzialność za realizację konkretnych procesów oraz dostarczanie usług bierze wyspecjalizowany podmiot zewnętrzny, którego działalność polega na obsłudze IT firm, np. Infopulse. W tym miejscu należy podkreślić, że przedsiębiorstwo może skorzystać z kompleksowych usług zarządzanych IT, czyli powierzyć zewnętrznemu podmiotowi wszystkie procesy, bądź zlecić na zewnątrz jedynie te, których przejęcie przez dostawcę usług zarządzanych przyniesie największe korzyści.

Zalety korzystania z usług zarządzanych IT?

Korzystanie z usług zarządzanych IT przynosi firmie wiele korzyści, co wpływa na systematycznie rosnącą popularność takiego rozwiązania. Wśród najważniejszych wymienić należy:

  • skalowalność, ponieważ korzystając z usług zewnętrznego dostawcy w prosty i szybki sposób można rozwinąć biznes bez inwestycji w sprzęt, czy ludzi;
  • elastyczność, ponieważ na zewnątrz można zlecić wszystkie usług IT bądź jedynie ich część;
  • minimalizowanie kosztów, ponieważ zewnętrzne usługi IT są z reguły znacznie tańsze niż realizowanie ich wewnątrz własnej firmy;
  • możliwość korzystania z nowoczesnych technologii, ponieważ to dostawcy usług zarządzanych IT z reguły wdrażają nowoczesne rozwiązania, a przedsiębiorca nie musi również inwestować w najnowocześniejszy sprzęt;
  • ograniczenie ryzyka, ponieważ to dostawcy usług zarządzanych biorą na siebie odpowiedzialność za ewentualne awarie, które musza również jak najszybciej usunąć;
  • wzrost bezpieczeństwa, ponieważ zewnętrzni dostawcy stosują wysokiej jakości zabezpieczenia oraz wsparcie, które w wielu przypadkach oferowane jest w systemie 24 godziny na dobę;
  • możliwość rozwoju własnego biznesu, ponieważ zlecając obsługę IT na zewnątrz można skupić się na realizacji własnych celów.

Na co zawrócić uwagę przy wyborze dostawcy usług zarządzanych IT?

Decydując się na korzystanie z usług zarządzanych IT należy wybrać odpowiedniego dostawcę. Istotne w tym przypadku będzie nie tylko jego doświadczenie, ale również kompetencje oraz szerokość oferty. Powinna być ona bowiem maksymalnie dopasowana do potrzeb firmy oraz elastyczna, co pozwoli przedsiębiorstwu się rozwijać i skalować biznes. Bardzo ważną kwestią jest również rodzaj technologii stosowanych przez dostawcę usług zarządzanych oraz podejście do bezpieczeństwa, np. stosowanie odpowiednich certyfikatów. Na jakość współpracy niewątpliwie wpływa również sposób działania dostawcy usług zarządzanych, ponieważ może one reagować na ewentualne nieprawidłowości bądź wdrażać rozwiązania, które pozwolą im zapobiegać. Optymalne w tym przypadku wydaje się to drugie rozwiązanie.

Podsumowując należy stwierdzić, że zarówno skalowalność jak i elastyczność to kluczowe zalety usług zarządzanych IT. W efekcie pozwalają one firmą nie tylko dostosować się do potrzeb rynku, ale również rozwijać swój biznes.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*